Державні вимоги до акредитації напряму підготовки, спеціальності та вищого навчального закладу

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту 13 червня 2012 року № 689

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 4 липня 2012 р. за № 1108/21420

 

Державні вимоги до акредитації напряму підготовки, спеціальності та вищого навчального закладу

 

І. Загальні положення

1.1. Ці Державні вимоги розроблені відповідно до Законів України       «Про освіту», «Про вищу освіту», постанови Кабінету Міністрів України                   від 09 серпня 2001 року № 978 «Про затвердження Положення про акредитацію вищих навчальних закладів і спеціальностей у вищих навчальних закладах та вищих професійних училищах», Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 24 грудня 2003 року № 847, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 19 січня 2004 року за № 75/8674 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 29 листопада 2011 року № 1377) (далі – Ліцензійні умови надання освітніх послуг у сфері вищої освіти).

1.2. Ці Державні вимоги є критеріями, які визначають мінімальні нормативи забезпечення вищих навчальних закладів науково-педагогічними та педагогічними кадрами, матеріально-технічною, навчально-методичною, інформаційною базою, якісні характеристики надання освітніх послуг, вимоги до освітньої і наукової діяльності вищого навчального закладу, виконання яких є підставою для прийняття рішення про акредитацію напряму підготовки, спеціальності та вищого навчального закладу.

 

ІІ. Державні вимоги до акредитації напряму підготовки та

спеціальності

2.1. Виконання вимог законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України, та інших нормативно-правових актів у галузі освіти.

2.2. Провадження освітньої діяльності за ліцензованим напрямом підготовки, спеціальністю в межах ліцензованого обсягу прийому протягом усього строку дії ліцензії (при першій акредитації напряму підготовки, спеціальності – з дати отримання ліцензії, при черговій акредитації напряму підготовки, спеціальності – з дати прийняття попереднього рішення про акредитацію).

2.3. Дотримання Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти протягом усього строку дії ліцензії (при першій акредитації – з дати отримання ліцензії, при черговій акредитації – з дати прийняття попереднього рішення про акредитацію).

2.4. Дотримання нормативних вимог щодо якісних характеристик підготовки фахівців різних освітньо-кваліфікаційних рівнів.

Назва показника (нормативу)

Значення показника (нормативу) за освітньо-кваліфікаційними рівнями

молодший спеціаліст

бакалавр

спеціаліст

магістр

1

2

3

4

5

Якісні характеристики підготовки фахівців

різних освітньо-кваліфікаційних рівнів

1. Умови забезпечення державної гарантії якості вищої освіти
1.1. Виконання навчального плану за показниками: перелік навчальних дисциплін, години, форми контролю, %

100

100

100

100

1.2. Підвищення кваліфікації викладачів постійного складу за останні 5 років, %

100

100

100

100

1.3. Чисельність науково-педагогічних (педагогічних) працівників, що обслуговують спеціальність і працюють у навчальному закладі за основним місцем роботи, які займаються вдосконаленням навчально-методичного забезпечення, науковими дослідженнями, підготовкою підручників та навчальних посібників, %

100

100

100

100

2. Результати освітньої діяльності (рівень підготовки фахівців), не менше %
2.1. Рівень знань студентів з гуманітарної та соціально-економічної підготовки:
2.1.1. Успішно виконані контрольні завдання, %

90

90

90

90

2.1.2. Якісно виконані контрольні завдання (оцінки «5» i «4»), %

50

50

50

50

2.2. Рівень знань студентів з природничо-наукової (фундаментальної) підготовки:
2.2.1. Успішно виконані контрольні завдання, %

90

90

90

90

2.2.2. Якісно виконані контрольні завдання (оцінки «5» i «4»), %

50

50

50

50

2.3. Рівень знань студентів зі спеціальної (фахової) підготовки:
2.3.1. Успішно виконані контрольні завдання, %

90

90

90

90

2.3.2. Якісно виконані контрольні завдання (оцінки «5» i «4»), %

50

50

50

50

3. Організація наукової роботи
3.1. Наявність у структурі навчального закладу наукових підрозділів

+

+

3.2. Участь студентів у науковій роботі (наукова робота на кафедрах та в лабораторіях, участь в наукових конференціях, конкурсах, виставках, профільних олімпіадах тощо)

+

+

 

ІІІ. Державні вимоги до акредитації вищого навчального закладу

 

3.1. Виконання вимог законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України, та інших нормативно-правових актів у галузі освіти.

3.2. Для вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку (перепідготовку) фахівців за спеціальностями одного напряму підготовки, – наявність акредитації усіх ліцензованих спеціальностей за рівнем, не нижчим за заявлений рівень акредитації вищого навчального закладу.

Для вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку (перепідготовку) фахівців за спеціальностями різних напрямів підготовки, – наявність акредитації не менше двох третин усіх ліцензованих спеціальностей за рівнем, не нижчим за заявлений рівень акредитації вищого навчального закладу.

3.3. Провадження освітньої діяльності за ліцензованими напрямами підготовки, спеціальностями в межах ліцензованих обсягів прийому для всіх напрямів підготовки, спеціальностей протягом усього строку дії ліцензії (при першій акредитації вищого навчального закладу – з дати отримання ліцензії, при черговій акредитації вищого навчального закладу – з дати прийняття попереднього рішення про акредитацію).

3.4. Дотримання Ліцензійних умов надання освітніх послуг у сфері вищої освіти для всіх напрямів підготовки, спеціальностей та цих Державних вимог протягом усього строку дії ліцензії (при першій акредитації вищого навчального закладу – з дати отримання ліцензії, при черговій акредитації вищого навчального закладу – з дати прийняття попереднього рішення про акредитацію).

3.5. При акредитації вищого навчального закладу за IV рівнем акредитації додатковими вимогами є:

рівень показників діяльності аспірантури або докторантури вищого навчального закладу не нижчий від середнього для даної галузевої групи або типу вищого навчального закладу.

видання підручників (навчальних посібників) з грифом МОНмолодьспорту України або монографій за останні 5 років не менше ніж п’ять відсотків загальної кількості науково-педагогічних працівників вищого навчального закладу, які працюють у ньому за основним місцем роботи.

 

Директор департаменту

наукової діяльності та ліцензування                                         О. В. Якименко


Зміни у сфері ліцензування та акредитації


Закон про вищу освіту


Закон про освіту


Ліцензійні умови надання освітніх послуг у сфері вищої освіти


За деталльною інформацією звертатися до Бригадиренка В. В.